Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego
OPIS STANOWISKA PRACY
na stanowisku Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego
ZATRUDNIONA JEST OBECNIE Sabina Zięć
Czas pracy: system jednozmianowy, 1/1 etatu tj. 40h tygodniowo,
Cel istnienia stanowiska pracy: Obsługa klientów USC
Miejsce w strukturze organizacyjnej:Samodzielne stanowisko pracy podlega służbowo bezpośrednio Wójtowi Gminy a w razie jego nieobecności Sekretarzowi Gminy.
Zastępuje i zastępowane jest przez: Zastępstwo wzajemne z Inspektorem Barbarą Korczok
PODSTAWOWE ZADANIA
czyli, czym zajmuje się Pani Sabina Zięć?
- Przyjmuje zapewnienia o zdolności prawnej do zawierania małżeństwa i udzielanie ślubów cywilnych,
- Wydaje zaświadczenia do udzielania ślubów konkordatowych,
- Sporządza akty małżeństw, urodzeń i zgonów,
- Do jej obowiązków należy przechowywanie ksiąg USC,
- Wydaje decyzje w sprawie:
- umiejscowienia aktów stanu cywilnego sporządzonych za granicą (transkrypcje),
- skrócenia terminu wyczekiwania na ślub,
- zmiany w aktach stanu cywilnego (błąd pisarski – sprostowanie),
- zmiany w aktach stanu cywilnego (uzupełnienie),
- odtworzenia treści aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą art. 35,
- odtworzenia aktu stanu cywilnego w razie zaginięcia lub zniszczenia całości lub części księgi stanu cywilnego,
- zmiany lub ustalenia imienia lub nazwiska,
- Wydaje zaświadczenia:
- o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego,
- o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą,
- Załatwia sprawy konsularne,
- Prowadzi sprawy jubileuszy pożycia małżeńskiego,
- Uzupełniania akty stanu cywilnego poprzez wpisywanie orzeczeń sądów, ostatecznych decyzji,
- Dokonuje przypisków pod aktami stanu cywilnego na podstawie zawiadomień nadsyłanych przez inne urzędy,
- Wydaje z ksiąg stanu cywilnego odpisy zupełne i skrócone,
- Przyjmuje oświadczenia o uznaniu dziecka lub nadaniu dziecku nazwiska męża matki,
- Przyjmuje oświadczenia małżonka rozwiedzionego o powrocie do nazwiska, które nosił przed zawarciem małżeństwa,
- Sporządza testamenty,
- Sporządza zeznania świadków dotyczących pracy w gospodarstwach rolnych do celów emerytalnych,
- Kieruje Kancelarią Tajną,
- Prowadzi nadzór i ochronę informacji niejawnych,
- Prowadzi sprawy osobowe osób dopuszczonych do informacji niejawnych,
- Prowadzi ewidencję osób dopuszczonych do informacji niejawnych,
- Koordynuje współpracę pomiędzy Urzędem Gminy, a Ochotniczymi Strażami Pożarnymi.
Data wytworzenia: 2020-11-25 14:40
Data publikacji: 2020-11-25 14:40
Osoba udostępniająca na stronie: rudnik@nowybip.pl
Data ostatniej modyfikacji: 2023-04-12
Osoba modyfikująca: Joanna Kosel