Urząd Gminy w Rudniku

stanowisko ds. zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej, spraw obronnych, ochrony przeciwpowodziowe

PODSTAWOWE ZADANIA czyli czym zajmuje się Pani Mirosława Grabiec?

W zakresie Spraw Obronnych:

  1. Przygotowanie gminy do funkcjonowania w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny;
  2. Organizowanie doręczania i doręczanie kart powołania do odbycia ćwiczeń wojskowych przeprowadzanych w trybie natychmiastowego stawiennictwa oraz do czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny;
  3. Organizowanie i prowadzenie szkolenia obronnego;
  4. Przygotowanie publicznej i niepublicznej służby zdrowia na potrzeby obronne państwa;
  5. Reklamowanie osób od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej.

W zakresie zadań Obrony Cywilnej

  1. Tworzenie i przygotowanie do działania formacji obrony cywilnej oraz dobór kandydatów na komendantów;
  2. Opracowanie i aktualizowanie planów osiągania gotowości obrony cywilnej na terenie gminy;
  3. Organizacja i realizacja szkolenia obrony cywilnej organów kierowania kadry kierowniczej, stanów osobowych formacji obrony cywilnej i ludności;
  4. Organizowanie i przygotowanie do działania systemu wykrywania skażeń i systemu wczesnego ostrzegania i alarmowania o nagłych i rozległych zagrożeniach spowodowanych siłami przyrody oraz awariami technicznymi.
  5. Planowanie i realizacja przedsięwzięć związanych z działaniem terenowego systemu zaopatrywania organów kierowania, formacji obrony cywilnej, załóg zakładów pracy oraz ludności w sprzęt techniczno – wojskowy i specjalistyczny;
  6. Prowadzenie gospodarki sprzętem obrony cywilnej, konserwacja, przechowywanie, terminowa obsługa oraz legalizacja przyrządów dozymetrycznych;
  7. Przeciwdziałanie skutkom zdarzeń o charakterze terrorystycznym;

W zakresie zadań Ochrony Przeciwpowodziowej:

  1. Opracowanie dokumentów bieżących prac zespołu oraz działań w sytuacjach zagrożeń katastrofą naturalną lub awarią techniczną noszącą znamiona klęski żywiołowej;
  2. Opracowywanie i przedkładania staroście do zatwierdzenia Gminnego Planu Reagowania Kryzysowego;
  3. Zarządzanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń ćwiczeń i treningów w zakresie reagowania na potencjalne zagrożenia;

Wykonywanie zadań wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczpospolitej Polskiej.

  1. Wykonywanie czynności związanych z ogłoszeniem i przeprowadzeniem rejestracji osób na potrzeby przeprowadzania kwalifikacji wojskowej w tym:
    • wezwanie do rejestracji, a w razie nie zgłoszenia się ustalanie grzywny w celu przymuszenia lub przymusowe doprowadzenie przez Policję do Urzędu Gminy;
    • ​prowadzenie ewidencji w zakresie podlegających kwalifikacji wojskowej;.
  2. Przygotowanie kwalifikacji wojskowej i wykonywanie czynności związanych ze sprawdzeniem tożsamości podlegających kwalifikacji i przyjmowanie wniosków o orzeczenie konieczności sprawowania przez podlegających kwalifikacji bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny oraz w razie niestawienia się nakładanie grzywny w celu przymuszenia albo przymusowe doprowadzenie przez Policję.
  3. Zorganizowanie doręczenia i doręczanie kart powołania do odbycia ćwiczeń wojskowych oraz do czynnej służby wojskowej.

W zakresie zadań gospodarki gruntami i mieniem komunalnym

  1. Ewidencjonowanie i wnioskowanie mienia komunalnego do zagospodarowania;
  2. Przygotowywanie projektów uchwał dotyczących mienia komunalnego;
  3. Prowadzenie spraw związanych z zamianą gruntów i scalaniem;
  4. Współpraca z Agencją Własności Rolnej Skarbu Państwa, Wydziałem Geodezji i Gospodarki Gruntami Starostwa Powiatowego w zakresie gospodarki ziemią;
  5. Prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą, dzierżawą i oddaniem w wieczyste użytkowanie;
  6. Naliczanie i egzekwowanie czynszów dzierżawnych i najmu oraz opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego gruntów;
  7. Prowadzenie spraw związanych z komunalizacją gruntów;
  8. Oznaczanie nieruchomości numerami porządkowymi, ustalanie nazw ulic;
  9. Przeprowadzanie z urzędu lub na wniosek stron rozgraniczeń nieruchomości wynikających z prawa geodezyjnego i kartograficznego;
  10. Opiniowanie wstępnych projektów podziału nieruchomości w zakresie zgodności z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
  11. Prowadzenie ewidencji pomocniczej nieruchomości mienia komunalnego w oparciu o ewidencję prowadzoną przez Starostwo Powiatowe;
  12. Zbywanie nieruchomości na podstawie Uchwały Rady Gminy (sprzedaż, oddawanie w użytkowanie wieczyste, trwały zarząd, dzierżawę, itp.) w oparciu o ustawę o gospodarce nieruchomościami i kodeksu cywilnego;
  13. Nabywanie nieruchomości do zasobu gminnego;
  14. Prowadzenie obrotu nieruchomościami mienia komunalnego (zlecenie podziału, przygotowanie dokumentacji do sprzedaży, odpisy ksiąg wieczystych, protokoły w przeglądów lub protokoły z rokowań);
  15. Przekształcenie prawa użytkowania wieczystego na prawo własności na wniosek użytkowników;
  16. Organizowanie przetargów na nieruchomości komunalne;

Data wytworzenia: 2020-11-25 14:56 Autor: Jarosław Borysowicz Data publikacji: 2020-11-25 14:56 Osoba udostępniająca na stronie: rudnik@nowybip.pl Data ostatniej modyfikacji: 2023-04-12 Osoba modyfikująca: Joanna Kosel
Podmiot udostępniający informacje: Urząd Gminy w Rudniku Data stworzenia : 2020-11-25 14:29 Autor : Jarosław Borysowicz Data publikacji : 2020-11-25 14:29 Osoba udostępniająca na stronie : Jarosław Borysowicz Data ostatniej modyfikacji : 2023-04-12 15:16 Osoba modyfikująca : Tomasz Kruppa